Revolut har holdet en lav profil på det norske markedet i halvannet år. Nå har Linnéa Tunhage fått i oppgave å endre på det i rollen som nordisk pr-ansvarlig.
Revolut har holdet en lav profil på det norske markedet i halvannet år. Nå har Linnéa Tunhage fått i oppgave å endre på det i rollen som nordisk pr-ansvarlig.

Revolutsjonen som uteble

Ifølge den britiske bankutfordreren Revolut, er det «business as usual» - men selskapet vil ikke fortelle hvor mange aktive brukere det har i Norge. I tillegg er all nordisk virksomhet flyttet til Stockholm, den nordiske vekstsjefen sluttet ved årsskiftet, og i mars mister kundene sitt norske kontonummer.

Publisert

Internasjonalt kan Revolut vise til ganske så imponerende tall. Antall brukere har vokst til 13 millioner personkunder og 500.000 bedriftskunder globalt. I 2020 hentet selskapet nesten fem milliarder kroner i venturekapital i to runder, og ble vurdert til nesten 47 milliarder kroner.

I tillegg gikk selskapet inn i en rekke nye markeder utenfor Europa, deriblant USA, Japan og Australia. Og i november og desember kunne selskapet for første gang melde at regnskapet hadde nådd break-even.

I Norge har selskapet slitt betydelig mer. Kundeveksten har aldri vært på nivå med resten av Europa. Tilbake i 2019 var antallet app-kunder ikke flere enn at Stefan Astroza i Cicero Consulting konkluderte med at Revolut var på størrelse med Aurskog Sparebank.

For å lese artikkelen må du ha abonnement på Shifter+

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Årsabonnement på SHIFTER+
3690,- per år



Bestill her

Månedsabonnement på SHIFTER+
369,- per mnd



Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 1290,- per år

Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 129,- per mnd

Bestill her