NETTBIL: (fra venstre) Antoine Thebault (Direktør forretningsutvikling i Aller Media), Anders Espelund (gründer og daglig leder i Nettbil) og Eirik Thorsen (medgründer i Nettbil). Arkivfoto: Lucas Weldeghebriel
NETTBIL: (fra venstre) Antoine Thebault (Direktør forretningsutvikling i Aller Media), Anders Espelund (gründer og daglig leder i Nettbil) og Eirik Thorsen (medgründer i Nettbil). Arkivfoto: Lucas Weldeghebriel

Schibsted kjøper Nettbil fra konkurrenten

«Man trenger ikke å være et hypet produkt for å vokse», sier Anders Espelund, medgründer og daglig leder, til Shifter.

Publisert Sist oppdatert

Aller Media gikk i fjor inn med 8,8 millioner kroner i markedsplassen for bruktbileiere som vil selge til en forhandler. Nå tar mediekonsernet Schibsted, som allerede eier Finn.no, over Nettbil, melder DN.

– Schibsted kom med en bra pakke. Vi har tidligere sett hvor komplementære vi er til Finn.no og utfyller kundereisen bra sammen, sier Anders Espelund, daglig leder og medgründer av Nettbil, til Shifter.

Plattformen lar ulike forhandlere knive om en bruktbil, slik at selger sikrer seg riktig pris. Bak selskapet står også Eirik Thorsen og Thomas Hage.

For å dekke det akutte informasjonsbehovet under utbruddet av COVID-19 tilbyr vi nå SHIFTER+ gratis de første 30 dagene. Og reduserer samtidig prisen på månedsabonnementet. Du kan når som helst si opp abonnementet.

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Abonnement SHIFTER+
Kampanje
GRATIS første 30 dager,
deretter 129,- per mnd

Bestill her

Årsabonnement på SHIFTER+
1290,- per år (107,- pr mnd)


Bestill her