NETTBIL: (fra venstre) Antoine Thebault (Direktør forretningsutvikling i Aller Media), Anders Espelund (gründer og daglig leder i Nettbil) og Eirik Thorsen (medgründer i Nettbil). Arkivfoto: Lucas Weldeghebriel
NETTBIL: (fra venstre) Antoine Thebault (Direktør forretningsutvikling i Aller Media), Anders Espelund (gründer og daglig leder i Nettbil) og Eirik Thorsen (medgründer i Nettbil). Arkivfoto: Lucas Weldeghebriel

Schibsted kjøper Nettbil fra konkurrenten

«Man trenger ikke å være et hypet produkt for å vokse», sier Anders Espelund, medgründer og daglig leder, til Shifter.

Publisert   Sist oppdatert

Aller Media gikk i fjor inn med 8,8 millioner kroner i markedsplassen for bruktbileiere som vil selge til en forhandler. Nå tar mediekonsernet Schibsted, som allerede eier Finn.no, over Nettbil, melder DN.

– Schibsted kom med en bra pakke. Vi har tidligere sett hvor komplementære vi er til Finn.no og utfyller kundereisen bra sammen, sier Anders Espelund, daglig leder og medgründer av Nettbil, til Shifter.

Plattformen lar ulike forhandlere knive om en bruktbil, slik at selger sikrer seg riktig pris. Bak selskapet står også Eirik Thorsen og Thomas Hage.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Digitalt abonnement - 369 kroner per måned

Bestill her

Digitalt abonnement - 3690 per år

Bestill her

Bedrift som ønsker fem eller flere tilganger

Ta kontakt med
[email protected]