Growth hacking
Slik ble Tana «månedens produkt»
Produktivitetsverktøyet Tana kom helt øverst på kåringen til Producthunt for februar.

Nettsiden Producthunt lar brukerne av nye tech-produkter anmelde og stemme frem sine favoritter.
Tallene blir nøye overvåket av investorer, gründere og konkurrenter som forsøker å danne seg et bilde av et produkts popularitet blant dem som gjerne kaster seg over «det siste nye».
Tana-gründerne har hatt et «hemmelig våpen» i kampen om topplassen «product of the month». I årene mens produktet ble testet, men ikke var tilgjengelig for offentligheten uten invitasjon, slapp de inn alle som meldte seg inn i Slack-gruppen og ville være beta-brukere.

Ryktet om den hemmelige bakdøren gikk blant techfolk i Silicon Valley og andre steder og bidro til å vokse Slack-gruppen til over 25000.
Medlemmene på forumet har igjen bidratt til å løfte Tana til førsteplassen med 2330 stemmer.
Olav Sindre Kriken i Tana har også brukt mye tid på å gjøre tingene som ikke skalerer, blant annet det å gi personlig oppfølging til tusenvis av brukerne.
På andreplass på Producthunt for februar kom AI-verktøyet Tanka med 2034 stemmer. Tanka kan kobles på Slack og chatte-løsninger og på den måte bygge en såkalt «second brain», altså en slags kunnskapsbase, rundt alt som blir kommunisert mellom team-medlemmer.