Gründerduoen Kristoffer Kvam og Elisabeth Falch Slinning i Smoc.ai.
Gründerduoen Kristoffer Kvam og Elisabeth Falch Slinning i Smoc.ai.

Smoc.ai henter nye millioner: Får Skyfall Ventures i ryggen

Den ferske annonse-plattformen måtte avvise flere investorer, ifølge gründerne.

Publisert

Fra før har Gvalue Invest og gründeren bak Hjemmelegene, Raman Bhatnagar, satset penger på oppstartsbedriften til Telenor-avhopperne Kristoffer Kvam og Elisabeth Falch Slinning.

Nå har Smoc.ai sikret seg ytterligere backing, denne gangen av de erfarne oppstartsinvestorene i Skyfall Ventures. Fondet har størrelser som Kolonial, Nabobil, Nyby, Otovo og Fjong i porteføljen. Nå skyter de inn 2,5 millioner kroner i annonseplattformen, i en runde på totalt 3,6 millioner kroner.

– Det var flere interesserte investorer - vi måtte faktisk si nei til en del, da det var viktig for oss å få inn investorer som har en god strategisk «fit» med oss og som kan bidra med kunnskap og nettverk, hevder medgründer og produktsjef Falch Slinning.

Selskapsinformasjon fra Caphub.io

SMOC.AI AS

Smoc.Ai (The Smooth Operating Company) er en SaaS-annonseplattform som vektlegger interaksjon drevet av chatbots og AI, der brukeren blir belønnet for deltakelse i annonser/reklame.

Les mer om selskapet her

OSLO

Kristoffer Kvam

0-5

  • NUMERIC MINDS AS
  • MAUD AND FRIENDS AS
  • GVALUEINVEST AS
Se hele selskapsprofilen

Hun forteller at selskapet nå går inn i en fase der de skal øke salgsinnsatsen og kundevolumet, og at pengene de nå har sikret seg vil gå til nyansettelser.

– Tid og fokus er noe av det mest verdifulle vi som individer har, og for oss er det logisk å i større grad insentivere og motivere kunder til å sette av tid til å forstå produkter og tjenester de vurdere å kjøpe. Å kombinere belønning av tid brukt med interaktiv og dialogbasert markedsføring er vinn-vinn for sluttkunden og annonsøren, sier Espen Malmo, som er medstifter og «Managing Partner» i Skyfall Ventures.

Han forteller at de har fulgt liknende belønningsbaserte konsepter basert på blockchain i noen år.

– Det er en del konkurranse i markedet for dialogbasert markedsføring, men vi synes Smoc har kommet langt på kort tid, har store ambisjoner og et team som gjorde investeringsmuligheten veldig spennende for oss, legger Malmo til.