Idrett

Spond fikk 40 prosent flere brukere i fjor

Spond har klart å øke salgsinnektene med 176 prosent i 2021.

CEO i Spond Trine Falnes
Publisert Sist oppdatert

Selv om det har vært et pandemiår med mindre aktivitet enn normalt har Spond klart å øke salgsinntektene sine med rundt 10 millioner kroner.

Samtidig har kostnadene gått fra 36,2 millioner til 47 millioner.

– Til tross for at også 2021 ble et år med mange begrensninger på aktivitet, er vi godt fornøyd med hvordan året ble. Vi gikk fra rundt 13 til 22,9 millioner i salgsinntekter og hadde en brukervekst på over 40 prosent, sier CEO i Spond Trine Falnes.

Hun forteller at de nå har rundt 650.000 månedlige aktive brukere i Norge.

Selskapet har også brukt mye tid på brukervekst i Storbrittania, og har et kontor i England.

Regnskapet viser også investeringer i et datterselskap i Kina, Falnes sier at dette kun er et teknisk team.

Skal fortsette å vokse

– Nå jobber vi mye med skalerbarhet og å utvide teamet vårt, når Q3 er ferdig er vi rundt 40 ansatte, sier hun.

Selskapet har flere investorer hvor noen av de største er Verdane og Birger Magnus.

– Spond fikk inn Verdane som investor i 2021 som løfter oss til neste nivå. Vi vil utvide tilbudet vårt enda mer med skalering i internasjonale markeder. Utgiftene går hovedsakelig til tre ting, vokse og styrke team, utvide plattformen og skalere opp i andre markeder.

Nyheter og innsikt rett i epostboksen

Motta høydepunktene fra Shifters redaksjon direkte i innboksen din.

Hvilken bransje jobber du i?*