Teamet i Poio var lenge bare gründer Daniel Senn og utvikler Johannes Stensen. Foto: Per-Ivar Nikolaisen

Poio til topps – igjen: «Ingen barn i Norge skal slite med å knekke lesekoden»

Vilde Mebust Erichsen

Vilde Mebust Erichsen

Journalist

Publisert 6. desember 2018

Det norske lesespillet beholder førsteplassen i App Store. 

Etter fjorårets lansering av appen som lærer barn å knekke lesekoden i rekordfart, gikk Poio raskt til topps i App Store.

Nå viser årets offisielle rangering at ingen har klart å vippe dem av førsteplassen. Spillet troner fremdeles på topp blant iPad-appene, og tar samtidig en 10. plass blant de mest solgte iPhone-appene i Norge.

– Ingen andre læringsapper for barn er på topp 20-listen for iPhone. Det til tross for at Poio koster fire til ti ganger mer enn konkurrentene, sier gründer og Poio-sjef Daniel Senn.

Totalt har flere enn 50.000 barnefamilier nå brukt spillet, ifølge Senn.

– Vi er med andre ord godt i gang med å nå målet om at ingen barn i Norge lenger skal slite med å knekke lesekoden, sier han.

Tidligere i år annonserte selskapet en internasjonal skalering til flere land, med Schibsted på eiersiden – og et salgskontor allerede etablert i Sverige.

— Det er utrolig hyggelig å se at vi har samme apell i Sverige, og får så mange gode tilbakemeldinger fra foreldre som opplever læringslyst, sa Senn i den forbindelse.

Hør podcasten: Lesespillet til småbarnsfaren gikk rett til topps på App Store