Vipps-topp til nøkkel-startup: «Står ovenfor en gigantisk digitalisering»
Terje Skog Jenssen er ny salgsdirektør i Unloc.
Selskapet som vil få bukt med bomturer og tidstyver ved hjelp av digitale nøkler, utvider ledergruppa på nyåret.
Jenssen har sist vært fire år i Vipps, der som salgssjef for BankID - med ansvar for alle salg og partneravtaler. Han har tidligere lang erfaring som kundeansvarlig og avdelingsleder i Nets Norway, skriver Unloc i en pressemelding.
Nå skal han bidra med kommersialisering og sørge for rask vekst i den unge selskapet, opprinnelig en Telenor-«spinout».
– Hvorfor gikk du for akkurat denne jobben?
– På grunn av det enorme potensialet. Låsmarkedet står ovenfor en gigantisk digitalisering, og det skjer raskt grunnet behovet for mer frihet med åpne dører. I tillegg fremstår gründerne og de ansatte som meget kompetente, noe jeg vurderer som svært viktig i en startup, sier Jenssen.
– Hva ser du frem til?
– Å bli bedre kjent med alle de ansatte, og å ta fatt på oppdraget om å digitalisere verdens nøkler.
Tidligere i høst hentet Unloc 3,2 millioner kroner i frisk kapital, og like etterpå landet teamet på straks syv, en storavtale med Schibsted.
– Vi er i en sterk vekstfase nå. Den siste måneden doblet vi antall brukere. Nå jobber vi tett sammen med store selskaper som skal skape mer frihet for sine kunder, sier Unlocs daglig leder og medgründer Kris Riise - og røper et par planer for 2019.
– Vi mottar forespørsler fra flere land, og kommer til å utvide til to nye land allerede neste år. Det er helt perfekt at Terje blir med på laget nå, sier han.