Jostein Emmerhoff, leder digitalbankutvikling i Sparbank1 og Thomas Allan Nygaard, produkteier digitalbank, personmarked.
Jostein Emmerhoff, leder digitalbankutvikling i Sparbank1 og Thomas Allan Nygaard, produkteier digitalbank, personmarked.

Før maste ledelsen om mål: Nå er det de ansatte som stiller tydelige krav

Sparebank1 forlot siloen til fordel for Objectives and Key Results (OKR). Slik gjorde de det.

Publisert   Sist oppdatert

I 2013 hadde Sparebank1 månedlige releaser, produktutviklingen var tradisjonell, og de la planer ett år i forveien for hva som skulle lanseres året etter. Bestillinger på funksjonalitet og produkter kom ovenfra, og de som skulle gjennomføre utviklingen, hadde lite eierskap til hva som skulle lages og hvorfor.

– Vi hadde en anelse om at dette ikke kom til å holde fremover. Vi trengte mer fart for at vi skulle kunne eksperimentere som en del av oppgaveløsningen. Vi måtte kunne levere produkter fortløpende og sette folk og team i stand til å få denne farta, sier Jostein Emmerhoff, som leder digitalbank-utviklingen.

Han poengterer at en startup kan sette opp en moderne skyløsning over natta.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Digitalt abonnement - 369 kroner per måned

Bestill her

Digitalt abonnement - 3690 per år

Bestill her

Bedrift som ønsker fem eller flere tilganger

Ta kontakt med
[email protected]