Fra venstre gründerne Lasse Brurok og Arne-Morten Willumsen i Bookis, henholdsvis og markedssjef og daglig leder.
Fra venstre gründerne Lasse Brurok og Arne-Morten Willumsen i Bookis, henholdsvis og markedssjef og daglig leder.

Bookis' metode: «Har ikke råd til å drive prosjektledelse på fire ulike måter»

Bookis har fylt opp både pengesekken og verktøykassa etter tøffe tak underveis. Nå vet bok-gründerne hvilke råd de ville gitt seg selv på startstreken.

Publisert Sist oppdatert

Bookis iverksatte egen kriseberedskap allerede for to år siden, cirka seks måneder etter lansering av markedsplassen for bruktbøker. Gründerne hadde lenge jobbet iherdig med å fylle opp «det tomme kjøpesenteret» av en app, med over 30.000 boktitler, blant annet via fysiske bruktbokhandlere og aktive Finn.no-selgere.

Kjøpsforespørslene begrenset seg imidlertid til toppen 40 på en måned.

– Som en startup som følger Lean-filosofien, er du redd for å ta «high risk - low data»-beslutninger. Vi vil jo helst se resultater med minst mulig kroner brukt, men på et eller annet tidspunkt må man hoppe ut i det, tørre å ta sats, forteller gründer og daglig leder, Arne-Morten Willumsen, om den tøffe kneika i 2018.

For å dekke det akutte informasjonsbehovet under utbruddet av COVID-19 tilbyr vi nå SHIFTER+ gratis de første 30 dagene. Og reduserer samtidig prisen på månedsabonnementet. Du kan når som helst si opp abonnementet.

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Abonnement SHIFTER+
Kampanje
GRATIS første 30 dager,
deretter 129,- per mnd

Bestill her

Årsabonnement på SHIFTER+
1290,- per år (107,- pr mnd)


Bestill her