Håkon Lofthus, direktør personmarked i Telia.
Håkon Lofthus, direktør personmarked i Telia.

OKR i Telia: Dette skjedde da telecom-selskapet innførte 'Google-metoden' for å styre organisasjonen

OKR sprer seg til norske bedrifter.

Publisert Sist oppdatert

OKR, eller Objective, Key Results, som det står for, har fått et oppsving i popularitet de siste årene. Spesielt etter at legende-investoren John Doerr publiserte boken «Measure What Matters» i 2017.

OKR-metodikken ble imidlertid utviklet under Andy Grove, medgründer av Intel, på 70-tallet, som Doerr jobbet under.

Organisasjonssystemet blir brukt av de ledende tech-selskapene i Silicon Valley, deriblant Google, begynner nå også å få fotfeste blant norske teknologibedrifter.

For å dekke det akutte informasjonsbehovet under utbruddet av COVID-19 tilbyr vi nå SHIFTER+ gratis de første 30 dagene. Og reduserer samtidig prisen på månedsabonnementet. Du kan når som helst si opp abonnementet.

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Abonnement SHIFTER+
Kampanje
GRATIS første 30 dager,
deretter 129,- per mnd

Bestill her

Årsabonnement på SHIFTER+
1290,- per år (107,- pr mnd)


Bestill her