– I og med at bedrifter med mer enn 50 ansatte også må følge de nye reglene fra 1. juli, trodde jeg at flere var på banen nå for å sikre seg de beste styrekandidatene, men når vi sto i vår prosess virket det som om vi var relativt alene i å ta grep tidlig, sier Sindre Haaland, gründer i Salesscreen, en tilbyder av spillbaserte løsninger for salgsteam..
Han tror at selskaper som venter til det siste, kan havne i en tøff kamp om talentene.
– I og med at bedrifter med mer enn 50 ansatte også må følge de nye reglene fra 1. juli, trodde jeg at flere var på banen nå for å sikre seg de beste styrekandidatene, men når vi sto i vår prosess virket det som om vi var relativt alene i å ta grep tidlig, sier Sindre Haaland, gründer i Salesscreen, en tilbyder av spillbaserte løsninger for salgsteam..
Han tror at selskaper som venter til det siste, kan havne i en tøff kamp om talentene.
– Jeg er overbevist om at de nye reglene er positive - flere kvinner med viktig erfaring og kunnskap vil se på styrearbeid som en mulighet. Det vil gi selskaper i vekst flere strenger å spille på og gjøre det lettere å finne kompetansen de trenger til styrerommet, sier han.
Jen Lee Koss har mer enn et tiårs erfaring som styremedlem i både private og offentlige selskaper. Hun er gründer og investor, og grunnlegger av venturefondet Springbank. Hun sitter fra tidligere i styrene i flere nordamerikanske selskaper som Reservoir Media Management, verdens første børsnoterte musikkselskap grunnlagt og drevet av kvinner, og i norske selskaper som Komplett Group og Møller Eiendom.
Aysegül Cin var inntil nylig Group Executive Vice President i Gjensidige med ansvar for Skade, og har før ledet den svenske og baltiske virksomheten i konsernet. Hun sitter nå som styremedlem i både Gjensidige Baltic og Norsk Tipping. Aysegül har over 18 års erfaring i forsikringsbransjen og styrearbeid.
– Etter en periode med omstilling, først da alle salgsteam plutselig havnet på hjemmekontor under pandemien og deretter år med inflasjon og lavere etterspørsel etter programvare i markedet, er vi nå klare til å sette fullt fokus på videre vekst. At Jen og Aysegül sa ja til en styreplass i SalesScreen er en tillitserklæring vi ikke tar lett på, og vi er utrolig glade for å få så mye erfaring innen viktige bransjer og internasjonale markeder med på laget, sier Sindre Haaland, CEO i SalesScreen.
Om Salesscreen
- Selskapet ble grunnlagt i 2011 som konsulentfirmaet Dogu av CEO Sindre Haaland, CTO Øystein Heimark, og CPO Marius Ekerholt. I årene som fulgte bygget de verdens første spillifiseringsplattform for salgsteam, og lanserte SalesScreen som en egen programvareløsning i 2014.
- Siden har selskapet vokst til en årlig omsetning på over 85 millioner kroner med kunder som Gjensidige og Nordax Bank, og en verdensledende posisjon innen programvare for salgsfunksjoner.
– Vi oppdaget tidlig hvor mye motivasjon det skapte i et salgsteam når alle fikk positive opplevelser gjennom programvaren de brukte. Salg er en av de mentalt tøffeste jobbene man kan ha, med mye press og høye krav. Det som startet med en motiverende pushmelding for over ti år siden har vokst til en hel plattform designet for å skape glede i arbeidshverdagen. Vi er utrolig stolte av det vi har bygget og gleder oss til veien videre, nå med ny kompetanse vi virkelig trenger med oss i styrerommet, sier Haaland.
Vokser internasjonalt
SalesScreen har har kunder over hele verden. Over en tredjedel av selskapets inntekter kommer fra det amerikanske markedet, med store kunder som industrigiganten Acrisure. Inntektene fra det nord-amerikanske markedet har økt hvert år de siste fem årene.
Med det nye styret håper selskapet å fortsette den internasjonale fremgangen og samtidig nå ut til flere bransjer i alle markeder hvor salg er en essensiell del av det daglige arbeidet.
– SalesScreen har allerede en sterk posisjon i internasjonale markeder, og spesielt i USA, og jeg gleder meg til å kunne bidra til å bygge en enda sterkere tilstedeværelse i de markedene. Det var lett å takke ja til å være en del av et lag som bygger verdensledende programvare og samtidig hjelper bedrifter å motivere ansatte og øke produktiviteten med positive virkemidler, avslutter Jen Lee Koss.