Kjartan Slette i Unacast går systematisk til verks i jakten på investorkroner, blant annet med bruk av CRM. Foto: Lucas H. Weldeghebriel
Kjartan Slette i Unacast går systematisk til verks i jakten på investorkroner, blant annet med bruk av CRM. Foto: Lucas H. Weldeghebriel

Kun 1,2 prosent av pitchene fører til investering: Slik går Unacast metodisk til verks

Jakten på investorpenger innebærer ekstremt mange nei før du får tilslag. Kjartan Slette i Unacast har funnet sin egen metode for å lykkes – uten å kaste bort unødig tid.

Publisert

– Vi måtte lære det selv. Det fantes ingen playbook eller gode råd da vi startet opp, sier han om teknologiselskapets erfaringer med å hente investorpenger.

Siden starten i 2015 har teknologiselskapet likevel klart å hente penger hver gang. Slette forteller at raskt fant ut at det handler om å gå metodisk til verks.

– Det handler om strukturert jobbing. Vi tenker på det som salg, med funneler og CRM-verktøy. De tre første årene sendte vi også ut dedikerte investor-brev til alle vi var i dialog med, hver måned. Der var fokuset alltid vekst, i inntekt, produkt, kunder eller team, sier co-founderen og COO-en.

For å dekke det akutte informasjonsbehovet under utbruddet av COVID-19 tilbyr vi nå SHIFTER+ gratis de første 30 dagene. Og reduserer samtidig prisen på månedsabonnementet. Du kan når som helst si opp abonnementet.

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Abonnement SHIFTER+
Kampanje
GRATIS første 30 dager,
deretter 129,- per mnd

Bestill her

Årsabonnement på SHIFTER+
1290,- per år (107,- pr mnd)


Bestill her