Unloc-teamet, øverst fra venstre: Anders Oredsson, Terje Skog Jenssen, Kaia Rose Traub Wulff, Aksel Dybdal, Joakim Johannessen. Nederst fra venstre: August Flatby, Kris Riise, Johan Biermann Knudsen, Finn Magnus Holden.
Unloc-teamet, øverst fra venstre: Anders Oredsson, Terje Skog Jenssen, Kaia Rose Traub Wulff, Aksel Dybdal, Joakim Johannessen. Nederst fra venstre: August Flatby, Kris Riise, Johan Biermann Knudsen, Finn Magnus Holden.

Lander avtale etter avtale, men her er varsellampene som får Unloc til å takke nei

Unloc-gründer Kris Riise og doktorgradstipendiat Dennis Gan deler sine beste råd om startup/corporate-samarbeid.

Publisert Sist oppdatert

En storavtale etter den andre har på kort tid tikket inn for Oslo-startupen Unloc, som tar sikte på å digitalisere verdens nøkler.

Denne uken ble det kjent at det svenske butikk-konsernet Axel Johnson satser millioner på konseptet. Det samme gjør Obos og Schibsted, som begge er kunder og har uttrykt stor tro på nøkkelteknologien. Selskapet økte staben fra fem til 18 bare i fjor, med talenter fra størrelser som Facebook, Storebrand, DNB og Vipps.

– Man må unnslippe frykten av å være liten, sier gründer og CEO i nøkkel-startupen, Kris Riise.

For å lese artikkelen må du ha abonnement på Shifter+

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Årsabonnement på SHIFTER+
3690,- per år



Bestill her

Månedsabonnement på SHIFTER+
369,- per mnd



Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 1290,- per år

Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 129,- per mnd

Bestill her