Gründerne Mads Lyngstad og Marie Mostad i Inzpire.me.
Gründerne Mads Lyngstad og Marie Mostad i Inzpire.me.

Nye detaljer om influencer-gründernes krisehåndtering: Her er deres plan A, B og C

Inzpire.me planla å hente en storrunde i sommer, men ble stanset av viruset. Her er planen som skal holde oppstartselskapet på rett kurs i stormen.

Publisert

I fjor var selskapet nær ved å doble omsetningen, fra 6,3 millioner kroner i 2018 til 11,8 millioner kroner i 2019. Det viser årsregnskapet. Samtidig økte underskuddet beskjedent, fra 3,1 millioner kroner til 4,1 millioner kroner.

Alt lå til rette for storsatsing i år, og gründer Marie Mostad fortalte i januar at gullplanen var lagt. Den innebar i grove trekk å hente en såkalt A-runde, samt å ekspandere til London.

Virusutbruddet satte imidlertid det meste på vent. I årsregnskapet avsløres nye detaljer om hvordan krisen påvirker den ettertraktede oppstartsbedriften, og hvordan gründerne Mostad og Mats Lyngstad planlegger å ri av stormen.

For å dekke det akutte informasjonsbehovet under utbruddet av COVID-19 tilbyr vi nå SHIFTER+ gratis de første 30 dagene. Og reduserer samtidig prisen på månedsabonnementet. Du kan når som helst si opp abonnementet.

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Abonnement SHIFTER+
Kampanje
GRATIS første 30 dager,
deretter 129,- per mnd

Bestill her

Årsabonnement på SHIFTER+
1290,- per år (107,- pr mnd)


Bestill her