Gründerne Mads Lyngstad og Marie Mostad i Inzpire.me.
Gründerne Mads Lyngstad og Marie Mostad i Inzpire.me.

Nye detaljer om influencer-gründernes krisehåndtering: Her er deres plan A, B og C

Inzpire.me planla å hente en storrunde i sommer, men ble stanset av viruset. Her er planen som skal holde oppstartselskapet på rett kurs i stormen.

Publisert

I fjor var selskapet nær ved å doble omsetningen, fra 6,3 millioner kroner i 2018 til 11,8 millioner kroner i 2019. Det viser årsregnskapet. Samtidig økte underskuddet beskjedent, fra 3,1 millioner kroner til 4,1 millioner kroner.

Alt lå til rette for storsatsing i år, og gründer Marie Mostad fortalte i januar at gullplanen var lagt. Den innebar i grove trekk å hente en såkalt A-runde, samt å ekspandere til London.

Virusutbruddet satte imidlertid det meste på vent. I årsregnskapet avsløres nye detaljer om hvordan krisen påvirker den ettertraktede oppstartsbedriften, og hvordan gründerne Mostad og Mats Lyngstad planlegger å ri av stormen.

For å lese artikkelen må du ha abonnement på Shifter+

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Årsabonnement på SHIFTER+
3690,- per år



Bestill her

Månedsabonnement på SHIFTER+
369,- per mnd



Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 1290,- per år

Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 129,- per mnd

Bestill her