Direktør for digital innovasjon i Posten, Alexander Haneng
Direktør for digital innovasjon i Posten, Alexander Haneng

Slik skal veteranen vinne kampen om hjemleveringen: «Postmannen har vi kjent i 372 år»

– Vi er fortsatt den dominerende aktøren og har et godt omdømme, sier Alexander Haneng i Posten, som hevder at de også er mer innovative enn man skulle tro.

Publisert Sist oppdatert

Det er mange år siden Postgirobygget var fylt til randen av nettopp postgiroer, og 2000 postkontor landet rundt har blitt til 30. Men direktør for digital innovasjon i Posten, Alexander Haneng, mener det 372 år gamle selskapet overhode ikke er utdatert.

– Vi er et litt annerledes selskap enn det folk tror. Man tenker ofte på brev og pakker i postkassen. Men vi er mye mer enn det. Vi jobber med innovasjon på tvers av alle ledd og med å få opp innovasjonskulturen i hele konsernet, forteller han.

Skjulte innovatører på bakrommet

For å lese artikkelen må du ha abonnement på Shifter+

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Årsabonnement på SHIFTER+
3690,- per år



Bestill her

Månedsabonnement på SHIFTER+
369,- per mnd



Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 1290,- per år

Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 129,- per mnd

Bestill her