CEO Eirik Frøyland Rime og markedssjef Victoria Terese Hauk i Tise.
CEO Eirik Frøyland Rime og markedssjef Victoria Terese Hauk i Tise.

Trikset som hjalp lille Tise til å knuse store Finn.no

Markedsplassen til Finn ble en viktig plattform for Tise da de tok opp kampen – mot nettopp Finn.

Publisert

Den digitale økonomien gir markedslederen store fordeler, og markedsmakten er i hvert fall ikke mindre innen rubrikkannonser.

For å tiltrekke annonser trenger du brukere, men du får ikke brukere før du har annonser.

Det er en klassisk catch-22. Men Tise-grunderne Eirik Frøyland Rime og Axel Franck Næss har likevel lyktes med å utkonkurrere giganten Finn i sin nisje – og nådd 1,1 million registrerte profiler i løpet av fire år.

For å lese artikkelen må du ha abonnement på Shifter+

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Årsabonnement på SHIFTER+
3690,- per år



Bestill her

Månedsabonnement på SHIFTER+
369,- per mnd



Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 1290,- per år

Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 129,- per mnd

Bestill her