Johan Bruun, administrerende direktør i Usbl.
Foto: CF Wesenberg/Usbl
Unloc inngår ny millionavtale med boligkjempe
Nøkkel-startupen fortsetter raidet blant store, norske boligaktører. En ny avtale med Usbl øker selskapets årlige omsetning med millioner.
Fra før har det Schibsted-støttede selskapet som lager digitale nøkkel-løsninger Obos og Selvaag på kundelisten.
Nå inngår Unloc nok en avtale med en av landets boligkjemper. Denne gangen gjelder det boligbyggelaget Usbl, som basert på startupens teknologi lanserer nysatsingen «Usbl Nøkkelen».
Gründer og daglig leder i Unloc, Kris Riise, omtaler samarbeidet som et av de mest verdifulle de har i Norge.
– Jeg tror at Usbl vil være en av Norges største bidragsytere for å akselerere overgangen til digitale nøkler, sier han, og utdyper:
– Samarbeidet gir Unloc potensiale for å øke årlig omsetning med noen millioner kroner. Det gir oss mulighet til å øke bemanningen og inngå samarbeid med enda flere leverandører av låser og adgangssystemer. Ambisjonen vår i Norge er at det skal bli like enkelt for alle å dele nøkler, som det er å betale med Vipps.
Forventer stor pågang
Løsningen blir en del av Usbls styreportal, som betyr at all administrasjon kan gjøres i et dedikert webgrensesnitt. I tiden fremover skal ordningen introduseres som et pilotprosjekt blant utvalgte borettslag eller sameier, og deretter tilbys til samtlige kunder. Det gjelder beboere i 50.000 leiligheter fordelt på 1600 borettslag og sameier.
– Økt digitalisering og proptech-løsninger blir mer og mer etterspurt, og digitale nøkler er en naturlig del av denne utviklingen. Dette er derfor en viktig satsing for Usbl, slik at vi kan tilby relevante tjenester til borettslag og sameier som vi forvalter, sier Johan Bruun, administrerende direktør i Usbl, i en pressemelding.
– Vi forventer at mange av våre kunder vil ønske dette fremover, og vil være sikre på at vi har fått testet løsningen ordentlig, før vi ruller det ut i stor skala, sier Bruun.