Håkon Lofthus, direktør personmarked i Telia.
Håkon Lofthus, direktør personmarked i Telia.

OKR i Telia: Dette skjedde da telecom-selskapet innførte 'Google-metoden' for å styre organisasjonen

OKR sprer seg til norske bedrifter.

Publisert   Sist oppdatert

OKR, eller Objective, Key Results, som det står for, har fått et oppsving i popularitet de siste årene. Spesielt etter at legende-investoren John Doerr publiserte boken «Measure What Matters» i 2017.

OKR-metodikken ble imidlertid utviklet under Andy Grove, medgründer av Intel, på 70-tallet, som Doerr jobbet under.

Organisasjonssystemet blir brukt av de ledende tech-selskapene i Silicon Valley, deriblant Google, begynner nå også å få fotfeste blant norske teknologibedrifter.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Digitalt abonnement - 369 kroner per måned

Bestill her

Digitalt abonnement - 3690 per år

Bestill her

Bedrift som ønsker fem eller flere tilganger

Ta kontakt med
[email protected]