Ingrid Ødegaard i Whereby forteller om tiden under corona-krisen.
Ingrid Ødegaard i Whereby forteller om tiden under corona-krisen.

I Whereby-kulissene: Corona ga selskapet tidenes boost, men teamet sto uten viktig avdeling

Ingrid Ødegaard måtte kaste seg rundt som ansvarlig for både markedsføring, produkt og teknologi. – Vi har virkelig fått kjenne på hvordan det er å skalere, sier hun.

Publisert Sist oppdatert

– Vi så det allerede i februar at veksten i Japan var heftig, forteller Ingrid Ødegaard, gründer og produkt- og teknologiansvarlig (CPTO) i Whereby.

Selskapet som tilrettelegger for remote-jobbing, fikk tidenes boost når nesten hele verden måtte bli hjemme. I løpet av få uker nådde de målene for hele året.

Heldigvis var timingen god. Selskapet var ferdig med «rebrandingen» i desember, de hadde byttet ut web-klienten og investert i å bygge ut en ny infrastruktur.

For å lese artikkelen må du ha abonnement på Shifter+

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Årsabonnement på SHIFTER+
3690,- per år



Bestill her

Månedsabonnement på SHIFTER+
369,- per mnd



Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 1290,- per år

Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 129,- per mnd

Bestill her