Magnus Tovsen Solheim etablerte matappen Grabster i 2016. Nå er han UX-designer i TV 2. I dette intervjuet deler han fra lærerike år i sin startup-debut.
Magnus Tovsen Solheim etablerte matappen Grabster i 2016. Nå er han UX-designer i TV 2. I dette intervjuet deler han fra lærerike år i sin startup-debut.

Matappen gikk helt til topps, men leverte tilbake milliongevinsten

Da Grabster-gründeren omsider fant «kjernen til alt», var det akkurat litt for sent: – Vi var uerfarne førstegangsgründere med for lite kompetanse, forteller Magnus Tovsen Solheim.

Publisert Sist oppdatert

Han kjente det første lille stikket etter et år. Kanskje burde de ha gjort ting litt annerledes, tenkte Magnus Tovsen Solheim.

Grabster-gründeren ristet tanken av seg, men straks etter lansering av appen for kjøp og salg av hjemmelaget mat i Trondheim, kom mistanken for fullt.

– Jeg begynte å tvile på hele forretningsmodellen, forteller Solheim som i dag jobber som UX-designer i TV 2.

For å lese artikkelen må du ha abonnement på Shifter+

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Årsabonnement på SHIFTER+
3690,- per år



Bestill her

Månedsabonnement på SHIFTER+
369,- per mnd



Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 1290,- per år

Bestill her

Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 129,- per mnd

Bestill her