Magnus Tovsen Solheim etablerte matappen Grabster i 2016. Nå er han UX-designer i TV 2. I dette intervjuet deler han fra lærerike år i sin startup-debut.
Magnus Tovsen Solheim etablerte matappen Grabster i 2016. Nå er han UX-designer i TV 2. I dette intervjuet deler han fra lærerike år i sin startup-debut.

Matappen gikk helt til topps, men leverte tilbake milliongevinsten

Da Grabster-gründeren omsider fant «kjernen til alt», var det akkurat litt for sent: – Vi var uerfarne førstegangsgründere med for lite kompetanse, forteller Magnus Tovsen Solheim.

Publisert Sist oppdatert

Han kjente det første lille stikket etter et år. Kanskje burde de ha gjort ting litt annerledes, tenkte Magnus Tovsen Solheim.

Grabster-gründeren ristet tanken av seg, men straks etter lansering av appen for kjøp og salg av hjemmelaget mat i Trondheim, kom mistanken for fullt.

– Jeg begynte å tvile på hele forretningsmodellen, forteller Solheim som i dag jobber som UX-designer i TV 2.

For å dekke det akutte informasjonsbehovet under utbruddet av COVID-19 tilbyr vi nå SHIFTER+ gratis de første 30 dagene. Og reduserer samtidig prisen på månedsabonnementet. Du kan når som helst si opp abonnementet.

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Abonnement SHIFTER+
Kampanje
GRATIS første 30 dager,
deretter 129,- per mnd

Bestill her

Årsabonnement på SHIFTER+
1290,- per år (107,- pr mnd)


Bestill her