Magnus Tovsen Solheim etablerte matappen Grabster i 2016. Nå er han UX-designer i TV 2. I dette intervjuet deler han fra lærerike år i sin startup-debut.
Magnus Tovsen Solheim etablerte matappen Grabster i 2016. Nå er han UX-designer i TV 2. I dette intervjuet deler han fra lærerike år i sin startup-debut.

Matappen gikk helt til topps, men leverte tilbake milliongevinsten

Da Grabster-gründeren omsider fant «kjernen til alt», var det akkurat litt for sent: – Vi var uerfarne førstegangsgründere med for lite kompetanse, forteller Magnus Tovsen Solheim.

Publisert

Han kjente det første lille stikket etter et år. Kanskje burde de ha gjort ting litt annerledes, tenkte Magnus Tovsen Solheim.

Grabster-gründeren ristet tanken av seg, men straks etter lansering av appen for kjøp og salg av hjemmelaget mat i Trondheim, kom mistanken for fullt.

– Jeg begynte å tvile på hele forretningsmodellen, forteller Solheim som i dag jobber som UX-designer i TV 2.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Digitalt abonnement - 369 kroner per måned

Bestill her

Digitalt abonnement - 3690 per år

Bestill her

Bedrift som ønsker fem eller flere tilganger

Ta kontakt med
[email protected]