Han er gründeren som skal hjelpe Kahoot å vinne bedriftsmarkedet
Eske Gunge hadde egentlig ikke tenkt på Kahoot som en mulig følgesvenn ut i verden, men etterhvert forsto han hvorfor det var riktig å selge.
Det begynte med noen litt kryptiske eposter, der Kahoot tok kontakt for å «prate» om samarbeidsmuligheter. Et halvt år senere og et stort antall videomøter var 300-millionerskjøpet av Actimo i boks, uten et eneste fysisk møte mellom partene.
– Jo større markedet er, jo mer verdi kan vi lage, derfor må vi nå ut i det globale markedet. Enten kan du bruke masse penger på å gjøre det selv. Det innebærer mye testing, og det tar mye tid. Ellers kan du gå sammen med et selskap som allerede når ut i dette markedet. Slik Kahoot gjør, sier Actimo-gründer Eske Gunge til Shifter, om hvorfor han sa ja til frieriet fra det norske læringsselskapet.
«Snackable» plattform
Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 1290,- per år
Bestill her
Jobber du i en oppstartsbedrift med sårbar økonomi? Kjøp SHIFTER+ til 129,- per mnd
Bestill her